مزایای استفاده از جک درب پارکینگ:

درب های قدیمی پارکینگی که به طور سنتی کار می‌کنند از لحاظ ایمنی ضعیف و خطرناک هستند، چون به راحتی توسط سارقین باز می‌شود، اما استفاده از جک درب پارکینگ ایمنی منزل شما را بالا می‌برد و کار را برای سارقین سخت می‌کند.

علاوه بر حفظ امنیت و ایمنی باعث راحت شدن کار شما می‌شود، به طور مثال در فصل زمستان که هوا بارانی و برفی است نیاز ندارید از ماشین خارج شده و درب را دستی باز کنید و یا آخر شب با وجود خطرات زیاد نیاز به پیاده شدن از خودرو نیست به راحتی با فشار یک دکمه درب اتومات باز می‌شود.

درب های اتوماتیک می‌توانند حتی با اکسس کنترل‌ها ادغام شوند و توسط کارت و تگ و یا اثر انگشت درب پارکینگ باز شود، که این مورد از لحاظ ایمنی بسیار عالی است. شما محدودیتی در انتخاب جک درب پارکینگ ندارید، امروزه در بازار انواع جک های اتوماتیک وجود دارد، فقط کافی است مشخصات درب خود را به یک کارشناس حرفه‌ای بدهید تا مناسب‌ترین جک را از لحاظ کیفیت و قیمت به شما معرفی کند.

جک درب پارکینگ دارای ریموت کنترل با فرکانس‌های متفاوت می‌باشد که می‌توان از فاصله‌های کم یا زیاد درب را باز کند اما بهتر است شما آن را از فاصله نزدیک استفاده نمایید تا از لحاظ ایمنی دچار مشکل نشوید زیرا ممکن است از راه دور درب را باز کنید و تا زمانی که خودرو شما به درب برسد شخص بیگانه و یا سارق از درب وارد ساختمان شود.

همچنین می‌توانید از ریموت‌های غیر قابل کپی استفاده نمایید تا در صورت گم شدن و یا دادن ریموت خود به شخصی نتوانند از آن کپی بگیرند.

جک درب پارکینگ دارای دکمه خلاص‌کن می‌باشد زمانی که برق برود و یا مشکلی در کارکرد جک باشد با فشردن دکمه خلاص‌کن درب به حالت دستی باز و بسته می‌شود. جک های پارکینگی نیاز به توجه و نگهداری دارند باید هر چند وقت یک بار آنها را چک و سرویس، روغن کاری کنید تا کارکرد خود را به درستی انجام دهند و طول عمر آنها پایین نیاید.

مزایای استفاده از جک درب پارکینگ در حفظ امنیت ساختمان بسیار موثر هستند اما ممکن است استفاده نادرست از آن حوادث جدی را ایجاد کنند. برای جلوگیری از این حوادث چه باید کرد؟!

جک های درب پارکینگ چگونه کار می‌کند؟!

 

مزایای استفاده از جک درب پارکینگ

 

جک ها از طریق موتور الکتریکی کار می‌کنند که دارای منبع تغذیه‌ای سی و دی سی می‌باشد ریموت‌ها بر روی مدار فرمان کد می‌شود زمانی که ریموت فشرده شود دستوری به مدار فرمان داده می‌شود و جریان به بازوهای جک فرستاده شده و درب باز می‌شود.

جک درب پارکینگ در حالت حرکت می‌تواند به احتمال زیاد خطرناک باشد می‌تواند جسمی یا شخصی بین درب باشد و درب بر روی آن بسته شود، برای جلوگیری از این موضوع جک ها دارای فتوسل می‌باشند. فتوسل‌ها تجهیزات کوچکی هستند که رو به رو هم بر روی دیوار پارکینگ نصب می‌شوند زمانی که شیع و یا شخص بین درب قرار داشته باشد این فتوسل‌ها اجازه بسته شدن درب را بر روی آن نمی‌دهد تا آن مانع کامل از سر راه کنار برود.

پس این قطعه کوچک در جک بسیار حائز اهمیت است شما باید برای کارکرد درست آن را مدام چک کنید و از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید. همچنین می‌توانید از نوارهای امنیتی لاستیکی برای لبه اصلی درب پارکینگ خود استفاده کنید زمانی که این لبه‌های لاستیکی به جسمی برخورد کنند اولا خسارتی به جایی نمی‌گذارند، بلکه باعث توقف درب می‌شوند و آن را از اجسام گیر کرده بین درب دور می کند.

بهترین اقدامی که شما می‌توانید هنگام باز و بسته شدن درب انجام دهید این است که از آن دوری کنید و تداخلی در کارکرد آن ایجاد نکنید. همچنین به طور مرتب فلاشر جلو درب را چک کنید تا درست عمل کند و هنگام باز و بسته شدن روشن باشد زیرا این یک وسیله هشدار است و به وسایل نقلیه و افراد هشدار می‌دهد درب در حال بسته یا باز شدن است.

 

 

مزایای استفاده از جک پارکینگی

جک های پارکینگ بازوهای مکانیزه‌ای هستند که به باز و بسته شدن درب پارکینگ کمک می‌کنند

 

چگونه جک‌ پارکینگ اتوماتیک مناسب انتخاب کنیم؟!

با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، امروزه انواع مختلفی از جک های الکترومکانیک یا هیدرولیک؟

موقعیت ساختمانی شما چگونه است؟ و چه تعداد تردد خودروی انجام می‌شود و همچنین عرض و وزن درب هم بسیار در انتخاب جک مناسب و تاثیرگذار است.

در مرحله آخر اینکه می‌خواهید درب پارکینگ شما با ریموت باز شود و یا شاید یک سیستم مخابراتی داخلی بهتر باشد. ما به روش‌های مختلفی می‌توانیم درب اتومات را باز کنیم.

جک های درب پارکینگ یا درب بازکن برقی چیست؟!

جک های پارکینگ بازوهای مکانیزه‌ای هستند که به باز و بسته شدن درب پارکینگ کمک می‌کنند.

یک سیگنال از یک کنترل دسترسی مانند کنترل از راه دور و یا صفحه کلید ارسال می‌شود که به موتور فرمان باز و بسته شدن درب را می‌دهد و اگر بر سر راه مانعی باشد فرمان معکوس می‌دهد.

بیشتر جک های پارکینگ توسط ریموت‌ها کنترل می‌شوند وقتی بر روی دکمه ریموت کلیک می‌کنید یک سیگنال رادیویی به جعبه گیرنده که نزدیک درب پارکینگ نصب شده است ارسال می‌شود گیرنده پیام را به جعبه کنترل منتقل می‌کند که مدار را فعال می‌کند و بدین ترتیب بازوهای جک شروع به باز و بسته شدن می‌کند.

یکی از اولویت‌های انتخاب جک‌ پارکینگ فضای مورد استفاده است. در بیشتر مواقع پیش می‌آید که ما فضای کافی برای گذاشتن درب هایی که به صورت چرخشی یا به داخل بازشو باشند داریم، پس باید از جک های کشویی استفاده کنیم، زیرا اینگونه درب‌ها برای عملکرد خود نیاز به فضای زیادی ندارند و همچنین می‌توان از اینگونه جک برای مکان‌هایی که در شیب هستند هم استفاده کرد.

برای باز و بسته کردن درب پارکینگ علاوه بر ریموت کنترل می‌توانیم از سیستم‌های مختلف دیگری نیز استفاده کنیم. مانند: سیستم‌های uhf یا کنترل از راه دور، دستگاه کنترل تردد و یا توسط تلفن همراه و غیره که فقط کافی است جک درب پارکینگ قابلیت اتصال به این سیستم‌ها را داشته باشد.

متداول‌ترین روش باز کردن درب همان ریموت کنترل‌ها هستند که با فرستادن سیگنال به جعبه گیرنده عمل می‌کنند ریموت‌ها برای تمامی درب ها و جک ها مناسب هستند و بسیار به صرفه‌اند، اما تنها مشکل آنها این است که این ریموت‌ها را می‌توان کپی کرد، پس اگر امنیت از دغدغه‌های مهم شما است می‌توان راه بهتری را جایگزین کنید باز کردن درب با استفاده از اکسس کنترل‌ها از دیگر روش‌هایی است که امروزه طرفدارهای زیادی دارد ولی دیگر باز کردن درب از راه دور انجام نمی‌شود.

کنترل ترددها با روش‌های مختلفی درب را باز می‌کنند مانند خواندن کارت، رمز و احراز هویت. باز کردن درب توسط کارت: در کنار درب پارکینگ بر روی دیوار و یا یک پایه طراحی شده اکسس کنترل قرار می‌گیرد، کاربر به دستگاه کنترل تردد نزدیک می‌شود کارت خود را بر روی آن قرار می‌دهد و درب به صورت اتومات باز می‌شود. مزیت استفاده از این روش این است که دیگر نگران تعویض باتری نیستید زیرا این کارت بدون باتری و توسط سیگنال کار می‌کند.

اما از معایب آن این است که ممکن است کارت گم شود و دست افراد سودجو بیافتد. استفاده از رمز از لحاظ ایمنی نسبت به کارت بهتر است، زیرا دیگر قابل گم شدن نیست اما باز قابل انتقال از شخصی به شخص دیگر است.

بهترین روش که از لحاظ ایمنی بهتر است دستگاه‌های کنترل ترددی است که توسط احراز هویت استفاده می‌شوند.

روش کار مانند قبلی‌ها می‌باشد کاربر به اکسس کنترل نزدیک می‌شود و حالا اکسس مشخصات فردی آن طرف مانند اثر انگشت، چهره، کف دست را می‌خواهد.

اطلاعات دیگر قابل گم شدن و انتقال به غیر نیستند.

روش دیگری برای باز کردن درب استفاده از تلفن همراه است.

به مدار جک درب پارکینگ ریدری نصب می‌شود که توسط تلفن همراه شما کار می‌کند زمانی که به درب نزدیک می‌شوید می‌توانید با گرفتن یک تماس و یا ارسال پیام فرمان باز شدن را به درب پارکینگ بدهید.

 

مزایای استفاده از جک پارکینگی

درب های اتوماتیک نسبت به درب های معمولی در برابر فشار اشخاص بیگانه مقاوم‌تر است

چند روش برای افزایش امنیت درب پارکینگ

امروزه بیشتر درب های ساختمانها به منظور دسترسی راحت تر برای ساکنین مجهز به جک پارکینگی شده‌اند. با فشردن یک دکمه به راحتی درب برای ورود و خروج باز می‌شود. ساختمانهایی که مجهز به جک پارکینگی نیستند باعث اتلاف وقت و اذیت ساکنین برای باز کردن و بستن درب به صورت دستی می‌شوند.

توجه به چند نکته ساده هنگام نصب جک پارکینگی امنیت ساختمان شما را بالا میبرد.

درب های اتوماتیک نسبت به درب های معمولی در برابر فشار اشخاص بیگانه مقاوم تر است.اما اگر فشار و نیروی وارده زیاد باشد مانند ضربه زدن با یک اتومبیل ،امکان باز شدن افزایش مییابد. بدین منظور میتوانید از جک های پارکینگی هیدرولیک برای بالابردن امنیت استفاده کنید.

جک های هیدرولیک در برابر هرگونه فشار مقاوم تر هستند، همچنین شما میتوانید برای درب پارکینگ از قفل های برقی استفاده کنید که این قفل ها میتوانند در برابر نیرو تا حداکثر ۵۰۰کیلوگرم مقاومت کنند.

مورد دیگری که برای ایجاد امنیت واجب است  ساختار خود درب پارکینگ است. گاهی با وجود یک جک مرغوب و حتی قفل برقی هم سارق به وسیله یک اهرم میتواند بر لولای درب فشار وارد کند و آن را باز کند،

پس میبایست از ساختار اصلی درب و لولاهای آن قبل نصب جک اطمینان حاصل فرمایید، شاید نیاز باشد لولاها تقویت شوند تا تعدادشان بیشتر شود. و در آخر به این نکته توجه فرمایید درب هایی که به صورت ریلی (کشویی) باز میشوند نسبت به دیگر درب ها از امنیت بالاتری برخوردار هستند،

زیرا در مقابل هرگونه ضربه مقاوم هستند و این گونه درب ها برای ساختمانهایی استفاده میشود که اطراف درب فضای کافی برای باز شدن درب داشته باشد.

نفوذ پذیری به داخل ساختمانهایی که از درب ریلی استفاده میکنند نسبت به ساختمان هایی که درب لولایی دارند کمتر است،البته حتما باید برای درب های ریلی هم از قفل برقی استفاده کرد تا امنیت ساختمان بالاتر برود. اگر درب پارکینگ لولایی است حتما از جک هایی استفاده کنید که قسمت خلاص کن آن کلیدی باشد ،

زیرا در مدل های آچاری به راحتی میتوان با یک پیچ گوشتی و یا آچار آلن جک هارا خلاص کرد و درب را باز کرد،اما در مدل های کلیدی دیگر امکان خلاص کردن جک بدون کلید وجود ندارد.

 

مزایای استفاده از جک پارکینگی

نفوذپذیری به داخل ساختمانهایی که از درب ریلی استفاده می‌کنند نسبت به ساختمان‌هایی که درب لولایی دارند کمتر است

تفاوت جک درب پارکینگ هیدرولیک و الکترومکانیک

جک درب پارکینگ معمولا به دو صورت هیدرولیک ویا الکترومکانیک تولید میشوند که از هر کدام برای شرایط خاصی استفاده میشود.هر کدام از این جک ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به معرفی هر کدام و تفاوت بین آنها می‌پردازیم.

جک پارکینگ هیدرولیکی

جک هیدرولیک وسیله‌ای است که در آن نیرویی بر روغن موجود در یک استوانه کوچک وارد می‌شود. این نیرو سبب می‌شود که روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ منتقل شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار می‌آورد و باعث بلند شدن بار روی استوانه (مثلا ماشین) می‌شود.

مکانیزم کار ماشینهای جرثقیل ، و غیره نیز چنین می‌باشد که در عین سادگی ، کار مفید زیادی با بازده بالا انجام می‌دهد.

جک های هیدرولیکی عموما به منظور استفاده در مجتمع های مسکونی و اداری پر تردد استفاده می شوند. این نوع جک های هیدرولیکی از فشار روغن برای باز و بسته نمودن درب های پارکینگ استفاده می نمایند. از لحاظ ظاهری جک های هیدرولیکی تفاوت چندانی با مدلهای الکترومکانیکی ندارند اما قیمت این نوع جک های درب اتوماتیک پارکینگ بسیار بالاتر از مدلهای الکترومکانیکی می‌باشد.

در درب های هیدرولیکی برای امنیت بیشتر و جفت شدن لنگه ها بر روی هم از قفل برقی استفاده می‌شود

مزایای استفاده از جک پارکینگی

جک هیدرولیک وسیله‌ای است که در آن نیرویی بر روغن موجود در یک استوانه کوچک وارد می‌شود

 

یک برتری منحصر به فرد جک پارکینگ هیدرولیک آن است که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند این جک که از روغن استفاده میکند بدون هیچ تغییر در عملکرد به کار خود ادامه می دهد

جک پارکینگ الکترومکانیک


این نوع جک ها در مجمتع های مسکونی و اداری با تعداد واحد های کمتر از ۵۰ واحد بسیار پر استفاده می‌باشند. با توجه به درخواست زیاد برای این نوع جک ها شرکت های داخلی نیز اقدام به تولید اینگونه جک ها می کنند تا در این زمینه رقیبی برای سایر برندهای مطرح خارجی باشند.این جک پارکینگی به وسیله چرخ دنده و گیربکس صورت می گیرد و به طور واضح مکانیزم عملکرد این محصولات بر اساس مکانیک و برق می باشد. جک درب پارکینگ الکترومکانیکی از نظر ولتاژ به دو نوع ۲۴ و ۲۲۰ ولت تقسیم می شود.

جکهای درب پارکینگ الکترو مکانیک  همان سیستم گیربکس مکانیکی است که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند. مکانیزم حرکت این جک ها رتو و چرخ دنده میباشد.

رتور که داخل استاتور قرار دارد با خاصیت مغناطیسی حرکت میکند و چرخ دنده را  میچرخاند .چرخ دنده نیز هم که به شفت گیربکس متصل است حرکت چرخشی را به میل ماردان منتقل میکند و ان را میچرخاند.میل ماردان هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردان را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت , بدون چرخش است را به جلو و عقب میراند .شفت استیل جک نیز که متصل به مهره ماردان است با عقب و جلو رفتن مهره ماردان روی ماردان حرکت کرده و درب را باز و بسته می‌کند.

 

مزایای استفاده از جک پارکینگی

این نوع جک ها در مجمتع های مسکونی و اداری با تعداد واحدهای کمتر از ۵۰ واحد بسیار پر استفاده می‌باشند

 

جک های پارکینگ اتوماتیک الکترو مکانیکی قدرت مناسب و خوبی دارند و قیمت انها نیز در مقایسه با جک هیدرولیک پایین تر و به صرفه تر هستند و بیشتر نیز استفاده میشوند.اما نقطه ضعف این جک ها استفاده در منطق سرد سیر است (بیشتر از دمای ۱۰- درجه)که عملکرد انها را مختل میکند که مهمترین دلیل ان هم سفت شدن گیریس داخل گیربکس و روی میل ماران میباشد که حرکت چرخ دنده و مهره ماردان را کند میکند و باعث میشود درب کامل با و بسته نشود.

در دمای بسیار بالا هم اگر تردد زیاد باشد باعث داغ کردن و متوقف شدن جک میشود.تا دوباره بعد از مدتی خنک شود و به کار بیفتد.
یکی از ویژگی‌های خوب این درب ها، جدا بودن بخش مکانیکی از الکترونیکی آن است اما استهلاک این سیستم نسبت به سیستم هیدرولیکی بیشتر است و در نتیجه آسیب پذیرتر می باشد و زودتر باید تعمیر شود.

نکاتی که در انتخاب جک باید مد نظر  قرارداد

وزن هر لنگه درب
تعداد تردد در شبانه روز
عرض هر لنگه درب

اجزای جک های درب پارکینگ الکترومکانیک

استاتور  (سیم پیچ)

استاتور  جک پارکینگ  قسمت ثابت موتور است. استاتور از چند لایه فلزی ساخته شده که به شکل یک استوانه توخالی بهم وصل شده‌اند. شیارهایی روی ورقه‌ها وجود دارند و سیم پیچ‌هایی درون این شیارها جاسازی می‌شوند

به هر کدام از سیم پیچ ها کلاف هم گفته می‌شود. نقش استاتور برای تولید میدان مغناطیسی و پشتیبانی مکانیکی موتور است. استاتور موتور از هسته استاتور، سیم پیچ استاتور و قاب تشکیل شده است. سیم پیچ استاتور در هسته استاتور تعبیه شده و نیروی الکترومغناطیسی القا شده را هنگامی که جریان از طریق هسته استاتور برای رسیدن به تبدیل انرژی انرژی تولید می شود تولید می کند.استاتور از چندین قطعه باریک آلومنیوم یا آهن سبک ساخته شده است.

این قطعات بصورت یک سیلندر تو خالی به هم منگنه و محکم شده‌اند (هسته استاتور) با شیارهایی که در شکا یک نشان داده شده اند.سیم پیچهایی از سیم روکش دار در این شیارها جاسازی شده اند.هر گروه پیچه با هسته ای که آن را فرا گرفته یک آهنربای مغناطیسی (با دو پل) را برای کار کردن با تغذیه AC شکل می دهد.تعداد قطبهای یک موتور القایی AC به اتصال درونی پیچه های استاتوربستگی دارد.پیچه های استاتور مستقیما به منبع انرژی متصل‌اند. آنها به صورتی متصل‌اند که با برقراری تغذیه AC یک میدان مغناطیسی چرخنده تولید می‌شود.

مزایای استفاده از جک پارکینگی

استاتور جک پارکینگ قسمت ثابت موتور است

 

رتور جک های درب پارکینگ

 

روتور یا چرخانه به بخش متحرک موتورهای الکتریکی یا ژنراتورهای برقی می‌گویند. این چرخانه از هسته‌ای چند تکه و استوانه‌ای که محوری دارای شکاف‌های موازی برای در بر گرفتن رساناهای مورد نیازش را دارد استفاده میکند. هر شکاف میله ای است از جنس مس یا آلومینیوم و یا آلیاژی از فلزات . انتهای این میله ها همواره به وسیله پیچه هایی اتصال کوتاه است.

 

مزایای استفاده از جک درب پارکینگ

 

انتهای رتور جک پارکینگ قسمتی بصورت مارپیچ وجود دارد که حرکت رتور را به چرخ دنده برنجی منتقل میکند.اصولا جنس رتور باید از دنده برنجی سخت تر باشد تا در طول زمان دنده برنجی از بین برود ولی رتور سالم بماند و در هنگام تعمیر جک پارکینگ فقط چرخ دنده تعویض شود تا هزینه تعمیر کاهش یابد.

دنده برنجی جک های درب پارکینگ

چرخ دنده‌ها قطعاتی هستند که برای انتقال یا تغییر جهت نیرو بین دو محور به کار می‌روند. روی محیط چرخ دنده، دندانه‌هایی با فاصله مساوی ایجاد شده است. این دندانه‌ها پس از درگیر شدن با دندانه‌های چرخ دنده مجاور، نیرو را بین یکدیگر منتقل می‌کنند.
رتور که داخل استاتور قرار دارد با خاصیت مغناطیسی حرکت میکند و چرخ دنده را که میتواند برنجی ویا پلاستیکی باشد میچرخاند .چرخ دنده هم که به شفت گیربکس متصل است حرکت چرخشی را به میل ماردان منتقل میکند و ان را میچرخاند.میل ماردان هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردان را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت (برون چرخش) است را به جلو و یا عقب میراند .شفت استیل جک نیز که متصل به مهره ماردان است.با عقب و جلو رفتن مهره ماردان روی ماردان حرکت کرده و درب را باز و بسته می‌کند.

 

میل ماردان

میل ماردان میله‌ای مارپیچ است که به گیربکس جک پارکینگ متصل میشود و حرکت چرخشی موتور را به رفت و برگشت تبدیل میکند.این قطعه به شفت جک پارکینگ متصل است وپیستون جک را حرکت می‌دهد.

 

مزایای استفاده از جک پارکینگی

میل ماردان میله‌ای مارپیچ است که به گیربکس جک پارکینگ متصل می‌شود