وقتی ما در مقاله راهنمای خرید جک درب پارکینگی که پنج سال پیش نوشته بودیم

در ابتدا از مزایای استفاده از جک پارکینگی صحبت کردیم اما

اکنون که این مقاله بروز رسانی می شود اصلا نمی توانم تصور کنم که برای خارج یا وارد شدن به پارکینگ یک بار برای باز کردن درب و یک بار برای بستن درب از خودرو خارج شویم .(حتی فکر کردن بهش هم سخته)

احتمالا اکثر کسانی که به دنبال راهنمای خرید جک درب پارکینگ هستند یا ساختمان نوسازی دارند و یا جک درب پارکینگ شان مستهلک شده و فکر جایگزین کردن آن هستند. پس

ما در این پست این دو گروه جدید را در کنار کسانی که به تازگی می خواهند درب پارکینگ خود را اتوماتیک کنند می گذاریم تا راهنمایی جامع برای خرید موفق ارائه دهیم.

تجهیزات پک جک پارکینگ :

اگر یک پک کامل جک پارکینگی تهیه بکنید آن پک شامل همه ی تجهیزاتی است که برای برقی کردن درب پارکینگ نیاز می باشد که شامل اجناس زیر است. توجه شود این موارد بدون درنظر گرفتن برند انتخابی شما درتمام موارد یکسان است.

  • دو عدد بازو برای دربهای دو لنگه
  • مدار فرمان و باکس کنترل
  • یک جفت چشمی برای حفاظت از خودرو و افراد
  • فلاشر چشمک زن
  • دو عدد ریموت کنترل ( برخی از مدل های ایتالیایی یک عدد)
  • یراق آلات پایه عقب و جلو بازوها و پین ها
  • آچار یا کلید خلاص کن حداقل ۲ عدد

 

جک پارکینگ

راهنمای خرید جک پارکینگ ۱ 7

مواردی که هنگام خرید جک پارکینگی مهم اند:

مهمترین سوالی که از ما در مورد خرید جک درب پارکینگ می شود این است که قبل از خرید باید به چه مواردی توجه کرد و چه چیزهایی از اولویت بالاتری برخوردار است.

جواب این سوال را شاید به صورت پراکنده در جاهای دیگر خوانده باشید اما ما میخواهیم موارد مهم را به صورت جامع توضیح دهیم.

  • عرض درب پارکینگ
  • وزن درب پارکینگ ساختمان
  • میزان تردد روزانه
  • بودجه مورد نظر برای خرید
  • شرایط و محدودیت های نصب

 

 

راهنمای خرید جک پارکینگی hss

 

 منظور از درب پارکینگ استاندارد چیست:

در این مقاله بارها از کلمه درب استاندارد استفاده می شود و منظور از درب استاندارد این است که آن درب پارکینگ دارای وزن متعارف یعنی هر لنگه-۴۰۰تا ۳۵۰ کیلوگرم، عرض متعارف در دو لنگه ۵ متر و تردد متعارف یعنی برای استفاده کمتر از ۱۵ واحد ساختمان است.

تعداد تردد روزانه درب پارکینگ:

راهنمای خرید جک پارکینگ ۱ 8

تجربه ما نشان می دهد که میزان تردد از درب پارکینگ مهمترین موردی است که قبل از خرید جک پارکینگی باید به آن توجه شود. پس تعداد واحد های یک ساختمان مهم است،

چرا که تردد از ساختمان به تعداد ساکنین و واحد های آن بستگی دارد و از ویژگی های اصلی جک تعداد دفعات حرکت آن در ساعت است. در بسیاری از ساختمانها که درب سبک و عرض استاندارد است مشتریها گاها توجه به تردد  نمی کند.

اگر تردد بالا باشد و جک پارکینگ مناسب این تردد انتخاب نشده باشد باعث می شود در پیک تردد که معمولا صبح زود و غروب آفتاب است موتور بازوها بسیار گرم شده و از کار بیفتد البته بخاطر گرم شدن زیاد موتور این اتفاق میافتد و بعد از مدتی دوباره بکار میافتد.

اما قطعا محصول شما در مدت زمان اندکی به خدمات میخورد

راهکار درب های پرتردد:

به طور کلی دو پیشنهاد برای ساختمان هایی که دارای تردد بالا هستند وجود دارد یکی اینکه از سیستم هایی با موتور ۲۴ ولت استفاده کنند و دیگری اینکه از جک پارکینگی هیدرولیکی استفاده شود که هزینه بالاتری دارند.

استفاده از سیستم های هیدرولیکی در مجتمع ها در نهایت منجر به صرفه جویی در هزینه می شود، چرا که به دلیل واحد های بالا هزینه خرید اولیه جک برای هر واحد خیلی زیاد نیست و در کارکرد طولانی مدت هزینه تعمیر و خرابی کمتری روی دست ساختمان خواهد گذاشت.

جک های ۲۴ ولت به واسطه ماهیتی که دارند اصلا گرم نمی شوند و در کوتاه مدت مشکلی برایشان ایجاد نمی شود اما عمر کلی آنها به نسبت مدل های هیدرولیکی پایین تر است.

 

Swing gate opener

وزن درب پارکینگ :

دومین مورد مهم که بسیاری آن را مهمترین مورد در انتخاب جک پارکینگی می دانند وزن درب است که ما در راهنمای خرید جک پارکینگی به آن اشاره می کنیم.

هر جک یا موتوری توانایی کشش تا یک وزن خاص را دارد و اگر فکر میکنید درب پارکینگ شما سنگین است باید از آهنگری که آن را ساخته وزن درب را بپرسید

یا از کارشناس درخواست کارشناسی قبل از خرید کنید تا جک اتوماتیکی خریداری کند که توانایی بالاتر از وزن درب را داشته  باشد.

بسیاری از فروشگاه های فروشنده جک برقی این امکان را دارند که با ارسال تصویر درب وزن آن را تخمین زده و بهترین مدل را پیشنهاد دهند که می توانید از این امکان استفاده نمایید.

البته خرید بازوهایی که قدرت خیلی بیشتر به نسبت درب دارند نیز توصیه نمی شود چرا که اگر درب خیلی سبک و جک بسیار پر قدرت باشد باعث یک سری لرزش هایی روی درب خواهد شد که در ساختمان هایی با پارکینگ مسقف ممکن است آزار دهنده باشد.

البته بسیاری از جک های پرقدرت ،آسیب جدی به دربهای ضعیف وارد میکنند

بسیاری از درب ها استاندارد ساخته شده اند و اگر تردد بالا نباشد ،می توان از هر جک پارکینگی ساده ای استفاده نمود. با این حساب می توان از همه ی جک های ایرانی و مدل های معمولی جک های خارجی استفاده نمود.

بهترین جک ها برای درب های سنگین :

شاید خیلی پیش نیاید که درب استاندارد باشد یعنی عرضی در حدود ۲٫۳۰ متر در هر لنگه داشته باشد و وزنش بیش از ۴۰۰ کیلوگرم شود.

اما اگر این طور بود می بایست از بازوهای ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتری پر قدرت استفاده نمود. محصول با این مشخصات در مدل های ایرانی کمیاب است اما می تواناز جک پارکینگی hss مدل sun 700 یا مدل اورانوس و ونوس استفاده کرد.

عرض درب ورودی پارکینگ :

در مشخصات فنی همه ی جک های پارکینگی دو مورد وجود دارد که حتما باید به آنها توجه کرد. یکی پشتیبانی از حداکثر عرض هر لنگه و دیگری پشتیبانی از حداکثر وزن هر لنگه درب است.

پایه جلو جک پارکینگی باید حدودا تا میانه های هر لنگه درب را پوشش دهد و از طرفی آنقدر هم نا متعارف نباشد که جک از خود درب بزرگ تر شود.

اگر بازو کوتاه و درب عریض باشد باعث می شود که فشار روی بازوها بیش اندازه باشد و از طرف دیگر با فشار آوردن درب از بیرون درب به راحتی باز خواهد شد.

 

راهنمای خرید جک پارکینگ ۱ 9

twist350 Anwendung gz

 

این مورد روی درب های تک لنگه و کشویی هم صدق می کند چرا که عرض خیلی زیاد در درب های کشویی باعث می شود موتور زمان بیشتر کار کند و ممکن است این کارکرد باعث داغ شدن و از کار افتادن موقت موتور درب ریلی گردد.

 تنوع محصولات برای درب های عریض

خوشبختانه شرکت های تولید کننده جک های اتوماتیک برای درب های عریض نیز محصولات خوبی عرضه نموده اند که دست خریدار را برای انتخاب محصول باز می گذارد. خریدار قادر است محصولی درخور از کمپانی های داخلی و یا خارجی خریداری نماید.

آیا استفاده از جک پارکینگی بلند برای درب های استاندارد ایراد دارد؟

خیلی از فروشندگان جک های پارکینگی بازو بلند را حتی برای درب های معمولی و نه چندان عریض پیشنهاد می کنند. از نظر ما این کار نه تنها درست نیست ،

بلکه هم از نظر زیبایی نصب جک روی درب و هم از لحاظ بالا بردن زمان باز و بسته شدن، برای مشتری سودی ندارد و تنها هزینه بیشتری برای او تحمیل میکند.و البته این را فراموش نکنیم که تعمیر و نگهداری بیشتری رو هم به مشتری تحمیل میکند.

 

بودجه خرید را دست کم نگیرید:

قیمتی که برای خرید جک برقی در نظر گرفته اید نیز مورد بسیار تعیین کننده ای در انتخاب جک درب پارکینگ به شمار می رود.

اگر بخواهید جک برقی تا ۱۰ میلیون تومان خریداری کنید می توانید از بین برند ها ایرانی یا چینی مانند جک  اچ اس اس ،جک سیماران، جک سوزوکی و… یکی را انتخاب کنید،

اگر درب اتوماتیک ایرانی خریداری می کنید باید توجه کنید که دفعات عبور باید کم و وزن درب نیز باید استاندارد باشد. برخی از تولید کنندگان به مشتریان خود گارانتی تعویض نیز ارائه می کنند، اما اکثر برند ها تنها به گارانتی تعمیر اجناس شان اکتفا کرده اند.

اگر این امکان برای شما وجود دارد بیشتر از این برای جک هزینه کنید، می توانید یک جک اروپایی بخرید. در میان آن ها، انواع جک برقی ایتالیایی مانند جک فک، پروتکو، جک وی تو، بی اف تی، نایس و جک  بنینکا را انتخاب کنید که کیفیت بالایی دارند.

قیمت جک های ایتالیایی از حدود ۲۰ میلیون تومان شروع می شود. این محصولات ممکن است قدرت یا میزان ترددی به اندازه محصولات ایرانی یا بیشتر را پوشش دهند اما به لحاظ کیفیت و تکنولوژی ساخت سطح بالاتری به نسبت مدل های ایرانی دارند.

در حال حاضر به دلیل نوسانات شدید ارز اختلاف قیمت جک های ایرانی و خارجی بسیار زیاد شده است.

تفاوت درب پارکینگ ایرانی و خارجی

اگر بخواهیم منصفانه در مورد تفاوت کیفیت جک پارکینگی ایرانی و خارجی نظر بدهیم باید بگوییم که پیشرفت شرکت های ایرانی در سالهای اخیر مخصوصا از سال ۹۶ به بعد شگفت انگیز بوده.

از این رو مجموعه آبتین فرادید برتر، برای درب هایی با عرض، وزن و تردد استاندارد مدل های ایرانی را پیشنهاد می دهد.  حتی برخی از برند های ایرانی نظیر HSS  پا را فراتر گذاشته و مدل های پر قدرت تر و اختصاصی برای درب های عریض و سنگین عرضه کرده اند

که با گارانتی های طولانی مدت خیال مصرف کننده را راحت میکند.

نقطه ضعف شرکت های ایرانی در تولیدات جک های ۲۴ ولت و هیدرولیکی است که برای درب های پر تردد استفاده می شود و هنوز راه زیادی مانده تا بتواند نظر ما و دیگر کارشناسان را به حود جلب نماید.

 محدودیت های ساختمان:

روان بودن و حرکت راحت درب، در میزان فشاری که به آن وارد می آید تاثیر گذار است، پس این نکته را هم در نظر بگیرید. شمالی یا جنوبی بودن ساختمان شما نیز تاثیر مستقیم بر انتخاب جک دارد،

چون ممکن است میزان حرکت درب و جهت آن را با محدودیت مواجه کند. به علاوه اینکه نوساز یا قدیمی بودن ساختمان شما نیز بسیار موثر است، چرا که ممکن است برای حرکت جک و قرارگیری در کنار دیوار ایجاد محدودیت کند.

چنانچه درب شما قدیمی است ،این نکته را بسیار دقت کنید که در آینده هزینه های زیادی رو متحمل نشوید.

در نظر داشته باشید فضای ساختمان شما می تواند باعث شود که انتخاب شما بین جک ریلی یا جک بازویی تغییر کند، اگر از موتور جک ریلی استفاده می کنید باید به فضای جانبی مورد نیاز آن نیز توجه کنید، به علاوه ممکن است

فضای داخل پارکینگ شما امکان استفاده از جک بازویی را ندهد.

در برخی ساختمانها به دلیل فضای کم برای نصب جک مجبوریم از جک های باریک و یا مدلهای خاص از اپراتورهای پارکینگی دو لنگه استفاده کرد تا آن درب پارکینگ را برقی کرد که در ادامه یکی از آنها را می بینید.

حالا که معیارهای لازم برای انتخاب بهترین جک درب پارکینگ ساختمان آشنا شده اید بگذارید چند مدل از بهترین جک های پارکینگی ایرانی و خارجی را معرفی کنیم تا بتوانید بر اساس بودجه ی خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

معرفی یکی از  بهترین درب پارکینگی ایرانی :


san1
راهنمای خرید جک پارکینگ ۱ 10

جک بازویی پارکینگ hss مدل sun 500

شرکت فرادید برتر با هدف برطرف کردن نیاز کاربران مصرف کننده و البته همگام با تکنولوژی روز دنیا محصولات خود را در زمینه جک پارکینگی تولید و روانه بازار کرده است. در این راستا جک پارکینگی اچ اس اس  که نوعی جک پارکینگ ایرانی جدید به شمار می آید نیز تولید شده و در بازار موجود می باشد که البته ناگفته نماند در طول مدت کمی که این جک در بازار وجود داشته است توانسته  رضایت مشتریان را تا حد قابل توجهی به دست آورد.  خصوصیات این محصول  از قبیل موارد زیر است:

  • قادر به جابجا کردن هر لنگه درب پارکینگ تا ۳۵۰ کیلوگرم
  • بدون نیاز به سرویس فصلی
  • ضد آب بودن محصول
  • مجهز به سیستم خلاص کن در زمان قطع برق
  • قابلیت تنظیم قدرت دستگاه
  • گارانتی دو ساله بیقید و شرط