انواع دزدگیر اماکن چیست؟

انواع دزدگیر اماکن چیست؟

 

برای آن که بهترین دزدگیر منزل یا اماکن را برای خود خریداری کنید، مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، نیاز شما از دزدگیر است و اینکه هر دزدگیر چه مزیت ها و امکاناتی دارد.

به طور کلی هر کدام از دزدگیر‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم و شما را با انواع دزدگیر ها آشنا میکنیم.

  • برخی از دزدگیر‌ها فقط آلارم دهنده هستند و صدای زیادی را تولید می‌کنند، اما اطلاعی به شما یا پلیس نمی‌دهند.
  • برخی از دزدگیرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورتی که احساس کنند مکان در حال سرقت است با شماره‌هایی که در آن‌ها ذخیره شده‌ تماس می‌گیرند و به ان ها اعلام خطر میکنند.
  • دزدگیر‌هایی نیز در بازار وجود دارند که دارای سیستم هوشمند هستند و از طریق اپلیکیشن با افراد تماس می‌گیرند.
  • برخی از افراد که امینت محل کار یا خانه‌های آن‌ها بسیار مهم است، با یک شرکت حفاظتی و امنیتی قرارداد می‌بندند تا در صورت آلارم زدن دزدگیر ها به محل عازم شوند.

همانطور که می‌بینید دزدگیر‌های اماکن عملکرد‌های مختلفی دارند که برای یک خرید خوب و مناسب باید با این عملکرد‌ها کاملا آشنا باشید.

 

دزدگیر اماکن بدون سیم بهتر است یا دزدگیر با سیم؟

دزدگیر اماکن چیست

 

هنگامی که می‌خواهید دزدگیری را خریداری کنید در مرحله اول باید مشخص کنید که آیا دزدگیر اماکن  بدون سیم نیاز شما را برطرف می‌کنند و یا دزدگیرهای سیم دار.

به طور کلی می‌توان گفت که سیستم‌های بدون سیم نصب راحت‌تری دارند و می‌توان آن‌ها را در کمترین زمان ممکن نصب کرد. این نوع سیستم برای تغذیه خود از باتری بهره می‌گیرد.

اما سیستم‌های با سیم، نصب سخت تری به نسبت دزدگیر بدون سیم دارد، اما از طرفی از قیمت کمتری برخوردار است.

از دیگر مزیت‌های سیستم بدون سیم می‌توان به این موضوع اشاره کرد، که اگر به هر دلیلی مجبور به تغییر مکان شدید به راحتی می‌توانید، دزدگیر اماکن را برداشته و در مکان جدید نصب کنید .

یا اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به زیبایی و دکوراسیون داخلی خود حساس می باشید پیشنهاد ما به شما استفاده از دزدگیر های بیسیم است.

در دزدگیر های بیسیم جای استفاده از سیم و کابل، سنسورها و بقیه تجهیزات دزدگیر به صورت وایرلس به سانترال مرکزی متصل می گردند.

البته دزدگیر های بیسیم دارای معایبی نیز هستند که به اختصار در این مقاله (دزدگیر اماکن چیست) به آن ها اشاره میکنیم:

• تمام شدن شارژ باطری تجهیزات بی سیم
• احتمال ایجاد نویز و پارازیت بر روی فرکانس رادیویی سیستم و اختلال در عملکرد سیستم.

به طورکلی اگر کاربری راحت دزدگیر برای شما مهم است از دزدگیر بدون سیم استفاده کنید، اما اگر قیمت مناسب اولویت شما است می‌توانید دزدگیر اماکن با سیم را مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چرا از دزد گیر استفاده میکنیم

دزدگیر اماکن  آژیر زننده مناسب برای اماکن دارای نگهبان

آژیر دزدگیر

 

یکی از سیستم‌‌های ساده که باید با آن آشنا شوید، دزدگیر اماکن آژیر زننده است. این نوع دزدگیر‌ها را می‌توان برای مکان‌هایی مناسب دانست که خود فرد در محل حضور دارد و با صدای آژیر خود را سریعا به محل برساند.

به عنوان مثال کارخانه و کارگاه‌هایی که دارای نگهبان هستند، آژیری که فقط صدای زیادی از خود تولید کند، برای آن‌ها مناسب است. از مزیت این نوع آژیر‌ها می‌توان به نصب راحت آن‌ها اشاره کرد و همچنین نیازی نیست که هزینه‌ی زیادی را برای خرید آن‌ها صرف کنید.

بیشتر بخوانید: دوربین مدار بسته بهتر است یا دزدگیر

دزدگیر‌های تلفن کننده

دزدگیر‌های تلفن کننده می‌توانند امنیت مناسبی را برای خانه و محل کار شما به وجود بیاورند. دزدگیر های تلفن کننده هنگامی که تحریک شده و احساس خطر میکنند به شمار‌ه هایی که در آن‌ها ذخیره شده است زنگ می‌زنند.

معمولا این نوع دزدگیر‌ اماکن ، سه تا ۱۰ شماره در آن‌ها ذخیره می‌شود، که دزدگیر از شماره اول شروع به زنگ زدن می‌کند و هر زمان که فردی تلفن را جواب داد به شماره‌های دیگر تماس نمی‌گیرد.

با توجه به نوع طراحی و عملکرد این سیستم باید قبل از خرید از نحوه کار ان آگاهی یابید.

دزدگیر‌های تلفن کننده به دو نوع کلی تقسیم بندی شده که شامل موارد زیر می‌شوند:

تلفن کننده‌های خط ثابت:

این نوع از دزدگیر به خط ثابت تلفن در محل کار یا منزل وصل می‌شود و از این رو باید محل دارای سیم کشی تلفن باشد.

دزدگیر های خط ثابت یا همان دزدگیر های تلفنی در صورت بروز خطر فقط میتوانند به شماره هایی که از قبل در خود ذخیره کرده اند تماس بگیرند.

انواع دزدگیر اماکن چیست؟

تلفن کننده GSM یا سیمکارتی

این نوع از تلفن‌ کننده‌ها نیازی به سیم تلفن ندارند و فقط کافی است که برای آن‌ها از سیمکارت استفاده کنید. البته توجه کنید که همیشه اعتبار کافی برای برقرای ارتباط داشته باشد.

دزدگیر های سیمکارتی یا همان دزدگیر های gsm دزدگیر هایی هستند که علاوه بر تماس با شماره هایی که در خود ذخیره کرده اند میتوانند به آن ها پیامک هم ارسال کنند.

همان طور که احتمالا شما هم با این توضیحات در این مقاله فهمیده اید امنیت و پایداری دزدگیر های GSM  که به دزدگیر های سیمکارتی هم معروف هستند بیشتر است چرا که دزدها با قطع خط تلفن ثابت ، از امکان تماس با مخاطب جلوگیری میکند ولی در دزدگیرهای سیم کارتی (GSM)، دیگر امکان قطع رابطه بین پنل مرکزی و مخاطبین نیست.

یکی دیگر از مزیت های  دزدگیر های سیم کارتی نسبت به دزدگیر های تلفنی این است که در بعضی نقاط دسترسی به خطوط تلفنی وجود ندارد.

اما دزدگیر های سیم کارتی به رغم وجود مزیت های زیاد معایبی هم دارند، مثلا با انداختن پارازیت بر روی این دزدگیر ها میتوان این دستگاه ها را دچار اختلال کرد.

 

قرارداد نظارت بر دزدگیر برای افزایش امنیت محیط در مقاله بعدی به آن میپردازیم